חיתוכיות חמאת בוטנים ושוקולד
Jump to recipe

את חיתוכיות חמאת בוטנים ושוקולד אני מכינה בעיקר לבני. כאשר בני הצעיר שי חזר מהבסיס לחופשה, הוא עשה כהרגלו את סיבוב פתיחת מכסי הסירים שנחו על הכיריים, שואף מהניחוחות ומנקר מתוכם בהנאה. בני אוהב מאוד את שוקולד וחמאת בוטנים.(בעודי חושבת איך להפתיע אותו עם חיתוכיות חמאת בוטנים ושוקולד)

כאשר הגיע למחלקת המתוקים, בעודו פורס מעוגת השמרים מלאת השוקולד שהייתה מונחת על השיש, אמר כבדרך אגב: "אמא, מזמן לא הכנת את החטיפים משוקולד וחמאת בוטנים קוביות שוקולד וחמאת בוטנים שהכנת לנו כשהיינו ילדים. בבקשה תכיני אותם".

הבקשה שלו הובילה אותי להכין לו את אחד המתכונים האהובים עליו שמשלבים את שני הטעמים. אני מאמינה שגם  אצלכם הילדים אוהבים את השילוב הטעים בין שוקולד לחמאת בוטנים בחרתי להכין חיתוכיות שוקולד עם חמאת בוטנים. החיתוכיות עשויות משכבת בצק שאינו זקוק לאפייה אלא לקירור. מעליו מונחת שכבת שוקולד עם חמאת בוטנים, ועל כל הטוב הזה מזלפים זרזיף של חמאת בוטנים מרוככת ומדוללת במים. כך מתקבל מראה משויש. כאשר נוגסים בחיתוכיות אחרי שמוציאם מהמקרר מתקבלת הרגשה כאילו אכלנו גלידת שוקולד בוטנים.

לעוד טעמים מעניינים וסרטוני הדרכה קצרים אני מזמינה אותכם לבקר ולעקוב אחרי גם בדף האינסטגרם  והפייסבוק שלי. הכנתם מוס מסקרפונה ולימון במטבח הפרטי שלכם?! אל תשכחו לתייג אותי #במטבחשלפסקל ובאינסטוש או לשלוח לי תמונה!

חיתוכיות חמאת בוטנים ושוקולד

 

For the English recipe scroll down





חיתוכיות חמאת בוטנים ושוקולד

החומרים: (לתבנית בגודל 24X24 ס"מ)

לשכבת הבסיס:

200 גרם ביסקוויטים, טחונים

3 כפות שקדים מולבנים, טחונים

70 גרם חמאה מומסת או שמן קוקוס מומס

1/2 כפית תמצית וניל

לשכבת השוקולד והחמאת הבוטנים:

200 גרם שוקולד מריר (60% מוצקי קקאו)

1 כף חמאה (שמן קוקוס)

125 גרם שמנת מתוקה

2 כפות חמאת בוטנים

בלילת בוטנים:

2 כפות חמאת בוטנים

5 כפות מים

1 כפית תמצית וניל

אופן ההכנה:

מניחים בקערה בינונית את הביסקוויטים, מוסיפים את השקדים הטחונים, החמאה המומסת והווניל. מערבבים ולשים יחד היטב. מרפדים תבנית בנייר אפייה, משטחים את תערובת הביסקוויטים בתבנית בשכבה אחידה ולוחצים אותה היטב. מכניסים למקרר לרבע שעה.

מניחים בקערת זכוכית את קוביות השוקולד, מוסיפים את החמאה והשמנת וממיסים במיקרוגל במספר פולסים או באמבט אדים (באן מרי). מערבבים היטב. מבלעים את חמאת הבוטנים בשוקולד המומס לבלילה אחידה.

יוצקים את בלילת השוקולד והבוטנים על שכבת הביסקוויטים ומשטחים היטב. בקערית נפרדת מערבבים את חמאת הבוטנים, המים ותמצית הווניל עד לקבלת בלילה חלקה. יוצקים אותה על פני שכבת השוקולד ובעזרת קיסם יוצרים צורות של שיש (שמיניות הלוך וחזור). מכניסים למקרר לשעתיים.

נעזרים בנייר האפייה כדי לחלץ את העוגה מהתבנית וחותכים אותה לריבועים בגודל 5X5 או 6X6 ס"מ. שומרים במקרר עד להגשה.

דרגת קושי: בינוני

זמן הכנה: כשעה

סוג המנה: חלבי או פרווה




חיתוכיות חמאת בוטנים ושוקולד

הכנה וסטיילינג וצילומים: פסקל פרץ-רובין

Styling and photo credit: Pascale Perez-Rubin

Print Friendly, PDF & Email

הרשמו לניוזלטר של פסקל

הרשמו לרשימת התפוצה של פסקל לקבלת ניוזלטר חודשי מתוק

תודה שנירשמת.

שגיאה בהרשמה, נא לנסות שוב.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here