Jump to recipe

אני מאוד מתרגשת כשאני מצליחה לחקות טעמים שבדרך כלל אנו קונים כשהם עטופים בעטיפה מרשרשת. תמיד אני מחפשת את הזמן והשקט לנסות להכין מטעמים חדשים. למשל חטיפי שוקולד שאותם אנו בדרך כלל קונים במרכולים. תגידו אתם, למי יש את הזמן והסבלנות להתחיל להתעסק בהכנתם? הם נראים מורכבים מדי להכנה והרבה יותר פשוט לקנות מוכן. אז זהו, מתברר שאפשר להכין אותם בבית וכשזה מצליח הסיפוק גדול והטעם טוב יותר מהחטיף המוכר.

הכל התחיל כאשר נתקלתי בתמונה של חטיף סניקרס בפיד האינסטגרם של השפית חני אסור, מנחת סדנאות אפייה. התמונה עוררה את סקרנותי, פניתי לחני ומיד נשלח אלי המתכון. על פניו הוא היה נראה מורכב. מתכון שדורש מצרכים מיוחדים, שלבי הכנה מורכבים, דיוק וסבלנות. ברור לכם שלא הרמתי ידיים, נכון?

כאשר סיימתי להכין את הסניקרס נזכרתי במתכון ישן שלי לחטיף שוקולד, שהיה פחות מורכב ויותר ידידותי למטבח הביתי, קל ומהיר הכנה אך שונה מהסניקרס. בחנתי את שני המתכונים ומצאתי בהם שלושה מצרכים בולטים: שוקולד, פצפוצי אורז וחמאת בוטנים. מצאתי את עצמי במטבח השקט שלי מוקפת בשלושה מצרכים בכמויות גדולות, ויצרתי חטיפים טעימים.

לפני שתתחילו בהכנה חשוב שתקראו היטב את המתכון, ההסברים והטיפים. והכי חשוב: השתמשו בשוקולד מאיכות משובחת. שוקולד משובח לא רק ישפיע על הטעם והגימור – הוא גם משפיע על קלות ההכנה בשלב הציפוי.

 * For the English recipe scroll down * 

 

שלבי הכנת הסניקרס

לעוד טעמים מעניינים וסרטוני הדרכה קצרים אני מזמינה אותכם לבקר ולעקוב אחרי גם בדף האינסטגרם  והפייסבוק שלי. הכנתם חטיף סניקרס במטבח הפרטי שלכם?! אל תשכחו לתייג אותי #במטבחשלפסקל ובאינסטוש או לשלוח לי תמונה!

 

טיפסקל להצלחה בהכנת הסניקרס:

להכנת המתכון חייבים להתאזר בזמן ובסבלנות. אז בבקשה, הקדישו לזה את הזמן ואל תכינו אותו במהירות.

חשוב מאוד לקנות בדיוק את החומרים המצוינים כאן. לא לשנות, לא לאלתר. הדבר היחידי שאפשר להחליף הוא את השוקולד גולד בשוקולד בלונדי.

להכנת החטיף חייבים, אבל חייבים משקל. אם אין לכם רוצו לקנות – תמיד טוב שיהיה משקל במטבח – או שתעברו למתכונים הבאים.

חייבים להקפיד להכניס למקפיא את התבנית אחרי כל שכבה, כדי שהיא תתייצב טוב.

שימו לב: כאשר אתם מוסיפים את השמנת לקרמל המסה נראית כאילו היא התגבשה ונהרסה. אל תבהלו. המשיכו לערבב ולאט לאט הכול ימס ויבלע יחד לבלילה אחידה.

די קשה לחתוך את השכבה לרצועות, לכן הכנסתי את התערובת לשתי תבניות אינגליש קייק בעלות דפנות ישרות, כך יכולתי לחלץ את המשטח ולחתוך ישר את גודל החטיף הרצוי בסכין שף טובה.

לקבלת ציפוי שוקולד מושלם חשוב לדלל את השוקולד בשמן או בחמאת קקאו. לאחר הטבילה מרימים את החטיף באמצעות מזלג ולא בעזרת הידיים, כדי לא להשאיר עליו טביעות אצבעות. הניחו לשאריות ציפוי עודפות לטפטף חזרה לתוך הסיר או לתבנית, כדי שלא יתקבל ציפוי עבה מדי.

ציפוי בשוקולד

סניקרס קרמל פרלינה וחמאת בוטנים

החומרים: (לתבנית מלבנית 20X20)

לשכבת הפרלינה:

30 גרם חמאת קקאו

100 גרם שוקולד חלב

140 גרם מחית פרלינה

150 גרם פצפוצי אורז

לשכבת קרמל וחמאת בוטנים:

150 גרם סוכר

150 גרם שמנת מתוקה

100 גרם חמאת בוטנים עם שבבי בוטנים

3 גרם פקטין

 

 

לשכבת גאנש גולד/בלונדי:

2 גרם ג'לטין + 12 מ"ל מים

250 מ"ל שמנת מתוקה

180 גרם שוקולד גולד או בלונדי

10 גרם דבש

לשכבת ציפוי שוקולד:

90 גרם חמאת קקאו

300 גרם שוקולד חלב

אופן ההכנה:

לשכבת הפרלינה – שמים בקלחת את חמאת הקקאו וממיסים על להבה בינונית. מסירים מהלהבה ומוסיפים את השוקולד חלב. מערבבים היטב עד להמסה חלקה. מוסיפים את מחית הפרלינה ופצפוצי האורז ומערבבים כך שכל המסה תכסה בשכבה אחידה את פצפוצי האורז. מעבירים אל התבנית ומשטחים לשכבה אחידה. מכניסים למקפיא לחצי שעה.

לשכבת קרמל חמאת בוטנים – בקלחת בינונית שמים את הסוכר וממיסים על להבה בינונית, עד לקבלת קרמל ענברי. מוסיפים את השמנת ומערבבים עד להמסה. מוסיפים את חמאת הבוטנים והפקטין, ומערבבים היטב לבלילה אחידה. מצננים קלות. מוצאים את התבנית מהמקפיא ויוצקים על שכבת פיצוצי האורז את שכבת קרמל חמאת הבוטנים ומשטחים. מחזירים למקפיא.

מבט לתוכו

לשכבת גנאש גולד/בלונדי – בקערית מערבבים את הג'לטין עם המים ומניחים בצד. יוצקים לקלחת את השמנת המתוקה ומחממים על להבה בינונית. מביאים עד לסף רתיחה, מסירים מהלהבה ומוסיפים את השוקולד גולד או בלונדי, הדבש והג'לטין המומס ומערבבים בעזרת מוט בלנדר – השימוש במוט מאפשר קבלת תערובת חלקה ואחידה. מכניסים למקרר למשך חמש שעות. מוציאים מהמקרר ומקציפים במערבל חשמלי לקציפה חלקה ואחידה, שאותה מורחים על שכבת קרמל חמאת הבוטנים ומחליקים. מחזירים למקפיא לחצי שעה.

לשכבת ציפוי שוקולד – שמים בקלחת את חמאת הקקאו וממיסים על להבה בינונית. מסירים מהלהבה ומוסיפים את השוקולד חלב ומערבבים היטב עד להמסה חלקה.

חותכים את התערובות לרצועות בגודל 1.5 ס"מ מקסימום. מעבירים את ציפוי השוקולד לכוס בינונית וטובלים את אצבעות הסניקרס בשוקולד המומס. מניחים על רשת המונחת על תבנית, כך שכל השוקולד יטפטף אל התבנית. מצפים את כל הסניקרס ומכניסים למקרר עד להגשה.

 

שכבות של טעם מושלם

 

דרגת קושי: קשה  זמן הכנה: כיומיים  סוג המנה: חלבי

 

The  recipe was graciously sent to me by chef Chani Asor, who leads baking workshops.

Tips for preparing Snickers bars:

  • This recipe requires patience and time, so make sure you have both before beginning. Do not try to rush things.
  • It’s important to buy the exact ingredients listed in the recipe. Do not try to cut corners or substitute ingredients. Go to a specialty baking store and buy the exact ingredients listed. The only ingredient that can be swapped is blonde chocolate, which can be used in place of the gold chocolate.
  • You need a scale to prepare the Snickers bars. If you don’t have one, go buy one. Otherwise, just move on to the next recipe.
  • It’s extremely important to put each layer in the freezer between each step so that it will be solid before you add the next layer.
  • When making the caramel layer, don’t worry when you add the cream and it seems like it’s not the right texture. Just keep mixing and slowly it will all get mixed together.
  • Use a large, quality knife to cut the Snickers into pieces. You can use two loaf pans instead of one large one.
  • You can add oil or cocoa butter to chocolate icing if you want. Use a fork to lift the bar out of the chocolate icing instead of your fingers, so that you won’t leave fingerprints in the chocolate.

Level of difficulty: Difficult.

Time: Two days.

Status: Dairy.

 

 

סטיילינג וצילומים: פסקל פרץ-רובין 

Styling and photo credit: Pascale Perez-Rubin

Print Friendly, PDF & Email

הרשמו לניוזלטר של פסקל

הרשמו לרשימת התפוצה של פסקל לקבלת ניוזלטר חודשי מתוק

תודה שנירשמת.

שגיאה בהרשמה, נא לנסות שוב.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here