אני נוהגת לאפות הרבה, ומוצאת לשם כך סיבות רבות. לפנק את ילדי, לדאוג שיהיה משהו נחמד לאירוח, לפנק את בני כשהוא חוזר מבסיס ועוד….אולם, לא פעם אני אופה סתם כך, כי אני רוצה להירגע, כן, עד כמה שזה נשמע מוזר האפייה אצלי היא מן תרפיה, האמת גם הכנת ריבות וכבושים נכנסות לאותה קטגוריה.

כשאני אופה מתוקים בשביל הנשמה או אז אני אוהבת להכין עוגיות בצבעים, מרקמים, טעמים וצורות מעניינות. הריח הנישא בכל הביתמשדר חום ופינוק לכל בית המשפחה, תחושה זו אהובה עלי במיוחד.

אני נכנסת למטבח מפשילה שרוולים, נוברת במזווה רואה מה יש ומתחילה בעבודה. לפעמים אני נצמדת למתכון אהוב ומיוחד, לפעמים אני מנסה מתכון חדש, שנשלח אלי על ידי קוראים נאמנים שאוהבים לחלוק איתי מתכונים מנצחים שניסו והצליחו מאוד.

בדרך כלל, אני מכינה בצק פריך או בצק בחושבמרקם עדין, מוסיפה תוספות ותבלינים, משנה את הגוון והמרקם, ויוצרת צורות מעניינות. וכך תוך שעה שעתיים על השיש במטבחי אני מציבה שתיים שלוש צנצנות ובהן עוגיות נימוחות, פריכות ומפנקות .

הנה מתכון לעוגיות פשוטות הכנה אך טעימות מאוד ונהדרות לצד כוס קפה או תה מהביל. בחרתי בהן היותוהמצרכים להכנתן נגישים וזולים. ממלאים צנצנת גדולה ושקופה בעוגיות מניחים על השיש ומיד הן נחטפות.

 

החומרים: לכ-50 עוגיות

1 ק"גקמח מנופה

2 כוסות סוכר

2 שקיות אבקת אפייה

2 שקיות סוכר וניל

1 כף קליפת תפוז מגוררת

1 כפית קליפת לימון מגוררת

2 כוסות שמן

2 כוסות מים

לעיטור:

שקדים פרוסים ומולבנים או בוטנים או גרגרי שומשום

1/2 כוס אבקת סוכר

 

 

אופן ההכנה: 

שמים את כל החומרים היבשים בקערה רחבה. מוסיפים בהדרגה, תוך כדי לישה, את השמן והמים ולשים לבצק אחיד וחלק. מחלקים את הבצק ל-6 חלקים שווים.

מקמחים משטח עבודה ומרדדים עליו כל חלק בצק לעלה בעובי 1/2 ס"מ. מסמנים דוגמא בעזרת שיני מזלג וחותכים לריבועים בגודל 5X5 ס"מאו קורצים עיגולים בכוס. אפשר להשתמש עם חורצי עוגיות בדוגמאות שונות.

עורכים את העוגיות על תבנית תנור מרופדת בנייר אפייה (או משומנת), מסדרים במרווחים של2 ס"מ בין אחת לשנייה. מעטרים את העוגיות בשקדים, בוטנים או גרגרי שןומשום.

אופים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות במשך כ-20 דקות, או עד שהבצק יזהיב. מצננים ובוזקים אבקת סוכר, שומרים בכלי סגור היטב.

 

אופים ושומרים בצנצנת זכוכית שקופה

 

צילום: דרור כץ מתוך הספר "המטבח הקל של פסקל "

הרשמו לניוזלטר של פסקל

הרשמו לרשימת התפוצה של פסקל לקבלת ניוזלטר חודשי מתוק

תודה שנירשמת.

שגיאה בהרשמה, נא לנסות שוב.

בשלנית, אופה, עיתונאית בתחום האוכל ומחברת ספרי בישול ואפייה. כותבת ומצלמת באופן קבוע את מדורי האוכל במעריב- סופהשבוע, מעריב השבוע- המגזין, ובגרוזלמפוסט.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here