"פסקל, יש לך מתכון טוב לפרעצל?", פנה אלי אחד הקוראים והוסיף, "בבקשה שזה יהיה ממש כמו שקונים". בוודאי שיש לי. בתחילה חשבתי לשלוח את המתכון לפונה באופן אישי, אך מהר מאוד החלטתי לפנק את כולכם במתכון המוצלח שלי.

הפרעצל מוכר גם בשם "בייגל רומני". הוא דק ושחום יותר מהבייגל ולעיתים מעוטר בשומשום. הסכנה היא שכאשר נוגסים בפרעצל הראשון מגיעים במהירות גם הפרעצל השני והשלישי, עוד לפני שמשהו הבחין שאכלנו יותר מדי.

בדרך כלל לא מברישים את הפרצל בביצה טרופה, הם יוצאים מבריקים וחלקים ואז אפשר להסתפק בהברשה של חמאה בלבד אבל אם אתם רוצים כמוני לפזר תוספות ותבלינים אני נוהגת להבריש קלות בביצה על מנת שהתוספות יצמדו היטב לפרצל.

בייגל רומני/פרעצל

החומרים: (ל-16 כעכים)

1 ק"ג קמח רגיל או כוסמין, מנופה

2 כפות שמרים יבשים

1/2 כוס סוכר

1/2 2 כוסות מים

4 כפות שמן – או שמן זית

1 כף מלח

 

הוא דק ושחום יותר מהבייגל ולעיתים מעוטר בשומשום.

 

לטבילה ושיזוף:

2 ליטר מים

2 כפות סודה לשתייה

1/2 כוס סילאן נטול סוכר או דבש

להברשה:

1 ביצה טרופה עם כפית מים או שמן אפשר לוותר אם רוצים

לעיטור:

1/2 כוס שומשום

 

עם מלח ומטבל הטעם מושלם

אופן ההכנה:

מניחים בקערת מערבל חשמלי עם וו לישה את הקמח, השמרים והסוכר ומערבלים במהירות נמוכה. תוך כדי הערבול מוסיפים בזרם איטי את המים (לא הכול) והשמן. כאשר מתחיל להיווצר בצק מוסיפים את המלח וממשיכים ללוש כ-8 דקות במהירות בינונית, עד לקבלת בצק רך ונעים למגע. מכסים במגבת ומתפיחים כחצי שעה.

קצת לפני סיום ההתפחה נוטלים סיר רחב ועמוק ויוצקים לתוכו את המים, הסודה לשתייה והסילאן או הדבש. מערבבים, מביאים לרתיחה ומנמיכים את הלהבה.

מחלקים את הבצק ל-16 חלקים. מכל חלק יוצרים רצועה ארוכה עד כמה שניתן. מחברים תוך ליפוף ומהדקים כל רצועה לקצה הנגדי של (ראו בצילום המופיע כאן) או פשוט מלפפים וכורכים לבורג. בדרך זו מכינים את יתר החלקים.

מכניסים כ-4-3 כעכים לסיר עם המים ומבשלים כ-30 שניות. מוציאים עם כף מחוררת ומניחים על תבנית תנור מרופדת בנייר אפייה. במידה והבייגל התכווץ או שנותקה רצועה, אפשר לשוב ולעצב את צורת הכעך בתבנית.

מברישים את הבייגל בביצה הטרופה ומעטרים בגרגירי שומשום, בדרך זו מכינים את יתר הבייגל. מכניסים לתנור שחומם מראש לחום גבוה (210-220 מעלות) ואופים במשך 30-25 דקות, עד לקבלת מרקם שחום ויפה. מצננים היטב ומגישים.

 

לא מסתפקים באחד

סטיילינג וצילומים: פסקל פרץ-רובין 

Print Friendly, PDF & Email

הרשמו לניוזלטר של פסקל

הרשמו לרשימת התפוצה של פסקל לקבלת ניוזלטר חודשי מתוק

תודה שנירשמת.

שגיאה בהרשמה, נא לנסות שוב.

2 תגובות

  1. הי, יש לי שאלה בתור בשלנית/אופה מתחילה
    שמתי לב שחלק מהמידות הן במשקל וחלק לפי כוס. מה מידת הכוס המומלצת?
    תודה!

    • הי ריקי
      ברוך הבאה לאתר שלי :)
      בכל המתכונים שלי אני משתמשת בכוס של 200מ"ל
      בהצלחה

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here