אפשר לאמץ מנהג בבית. את "ילד היום הולדת" מעירים עם קאפקייק מקושט בנר דולק. (מומלץ לתעד בסרטון!) את הקאפקייקס מכינים בחשאי בלילה והבית מתמלא בריח של שוקולד…תענוג.

ילדים ומבוגרים – אף אחד לא יכול לעמוד בפניהם. הם נראים מרשימים במיוחד, אבל למעשה מכינים אותם בקלות: עוגות שוקולד בחושות שמחביאות בתוכן שברי עוגיות אוראו עם ציפוי עשיר של גנאש שוקולד מריר מוקצף. יאם!

החומרים: ל- 12 יחידות

100 מ"ל (1/2 כוס)ש מן

1 ביצה

1 חלמון

180 מ"ל (3/4 כוס) חלב

150 גרם (3/4 כוס ) סוכר

קורט מלח

1/2 כפית תמצית וניל

50 גרם (5 כפות) אבקת קקאו

001 גרם (3/4 כוס) קמח

1 כפית אבקת אפייה

6 עוגיות אורון מרוסקות

ציפוי

250 מ"ל (1 מכל) שמנת מתוקה)

200 גרם שוקולד מריר קצוץ

125 מ"ל (1/2 מכל) שמנת מתוקה

6 עוגיות אוראו חצויות לקישוט

 

קאפקייס עוגיות
קאפקייס עוגיות

אופן ההכנה:

מחממים תנור ל-170 מעלות ומרפדים תבנית שקעים בעטרות נייר לאפייה. בקערה גדולה טורפים יחד שמן, ביצה, חלמון, חלב, סוכר, מלח ווניל עד שמתקבלת תערובת אחידה.

מוסיפים אבקת קקאו, קמח ואבקת אפייה וממשיכים לטרוף רק עד שהיבשים נטמעים בתערובת. מוסיפים עוגיות מרוסקות ומקפלים פנימה עד שהן נטמעות בתערובת.

מעבירים את הבלילה לתבנית השקעים ואופים במשך 12-17 דקות או עד שקיסם הננעץ במרכז כל קאפקייק יוצא עם פירורים לחים. מצננים את הקאפקייקס לחלוטין לפני הקישוט.

ציפוי: בסיר קטן שמים שמנת מתוקה (250 מ"ל) ומביאים לסף רתיחה. מוזגים את השמנת על השוקלד הקצוץ, ממתינים כדקה וטורפים לגנאש אחיד ומבריק.

מצננים את הגנאש בכלי שטוח במקרר במשך כשעתיים. מעבירים את הגנאש הקר ביחד עם יתרת השמנת (125 מ"ל) לקערת מיקסר עם וו הקצפה ומקציפים יחד עד שמתקבל גנאש מוקצף ואוורירי (יש להיזהר מהקצפת יתר שתגרום לשמנת להתפרק).

מעבירים את הגנאש המוכן לשק זילוף עם צנתר משונן. מזלפים את כל הגנאש על גבי הקאפקייקס. חוצים את העוגיות בעזרת סכין שף חדה ונועצים בתוך הגנאש.

שומרים את הקאפקייקס בקופסה סגורה במקרר עד 4 ימים.

 

המתכון והצילום מתוך הספר המתוק של נטלי לוין ואפרת ליכטנשטט

Print Friendly, PDF & Email

הרשמו לניוזלטר של פסקל

הרשמו לרשימת התפוצה של פסקל לקבלת ניוזלטר חודשי מתוק

תודה שנירשמת.

שגיאה בהרשמה, נא לנסות שוב.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here